اصالت

اصالت

اصالت

اصالت

کپسول داکسی سایکلین

کپسول داکسی سایکلین ,کپسول داکسی سایکلین برای جوش صورت,کپسول داکسی سایکلین برای بارداری,کپسول داکسی سایکلین برای عفونت واژن,کپسول داکسی سایکلین چیست؟

کپسول داکسی سایکلین

توضیحاتی در مورد کپسول داکسی سایکلین

داکسی سایکلین (Doxycycline) نوعی آنتی‌بیوتیک برای درمان عفونت‌های باکتریایی است. حالت تهوع، اسهال و زخم دهان از عوارض قرص داکسی سایکلین است. کودکان نباید از داروی داکسی سایکلین استفاده نمایند. زیرا این دارو می‌تواند باعث زرد یا خاکستری شدن رنگ دندان‌ها به صورت دائمی در کودکان زیر ۸ سال گردد. کودکان فقط و فقط در شرایط حاد و وضعیت‌هایی که زندگیشان در خطر قرار دارد – مثلاً هنگام ابتلا به سیاه‌زخم و یا نوعی از تب شدید- می‌توانند این دارو را مصرف کنند. زیرا تنها در این شرایط است که حفظ زندگی کودک، اهمیت بیشتری نسبت به اختلال در رشد دندان های او دارد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد کاربرد و عوارض کپسول داکسی سایکلین 100 برای جوش صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

کپسول داکسی سایکلین و عفونت‌

عفونت‌ها از مشکلات شایعی هستند که اکثر افراد حداقل یک بار آن را در زندگی تجربه کرده‌اند. با وجود آنتی بیوتیک های طبیعی گاهی لازم است تا درمان‌های شیمیایی را برای رفع کامل مشکلاتمان به کار بگیریم. برای درمان عفونت انواع مختلفی از داروها وجود دارند. یکی از داروهای معروف در این زمینه که توسط پزشک تجویز می‌گردد قرص داکسی سایکلین است

کپسول داکسی سایکلین چیست

داکسی سایکلین (Doxycycline) نوعی آنتی‌بیوتیک از دسته تتراسایکلین می‌باشد. این دارو یک داروی ضد باکتریایی رایج می‌باشد که برای درمان عفونت‌های گوناگون از قبیل آکنه (جوش )، عفونت گوش میانی ، سایر عفونت‌های پوست و بافت نرم ، برونشیت ، سینوزیت ، سینه پهلو ، عفونت‌های دستگاه ادراری و نیز عفونت‌های کلامیدیایی ، سیفلیس ، و گنوره‌ای استفاده می‌شود. به خاطر داشته باشید که این دارو تنها برای درمان عفونت‌های باکتریایی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و در درمان عفونت‌های ویروسی نظیر آنفولانزا و سرماخوردگی بی‌تأثیر می‌باشد.

نحوه مصرف کپسول داکسی سایکلین

اگر قرار است دارو را روزی ۲ بار مصرف کنید، باید هر ۱۲ ساعت مصرف شود. همچنین دارو باید سر وقت و به طور کامل مصرف شود، حتی اگر احساس بهبودی دارید. چنانچه پیش از اتمام دارو، مصرف آن را قطع کنید علایم‌تان ممکن است عود کند. داکسی سایکلین را می‌توان با شکم خالی (یک ساعت قبل یا ۲ ساعت پس از غذا) یا با غذا مصرف کرد. مصرف ۲ لیوان کامل آب بعد از خوردن دارو توصیه می‌شود. توجه داشته باشید که آنتی بیوتیک‌ها زمانی بهترین اثر را می‌کنند که به موقع و سر ساعت مصرف گردند. بنابراین برای کاهش احتمال فراموشی ساعت مشخصی در روز را برای مصرف داروی خود تعیین کنید که کمتر فراموش کنید. اما چنانچه در هر صورت یک نوبت را فراموش کردید، به محض اینکه به یاد آوردید دارو را مصرف کنید. البته اگر تقریبا موقع نوبت بعدی رسیده است نوبت فراموش شده را رها کرده و به برنامه دارویی معمولتان باز گشته و مقدار دارو را دو برابر نکنید.

  • منظر منظری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی